Антистрес заблуди или един по-различен поглед за борбата със стреса

Когато си говорим за борба със стреса първата асоциация са: антистрес храни, антистрес упражнения, правилно дишане, редовна медитация, ефективна релаксация…

Скъпи читатели, колкото и антистрес храна да изядете, колкото и да се упражнявате, дори и да медитирате по 10 часа на ден, вероятно ще се почувствате по-добре, НО Ви гарантирам, че няма да се справите със стреса!

Най-разпространените антистрес практики като хранене, упражнения, дишане, медитация и релакс са т.н. от мен – балсамови практики. Може да не е много точно, но аз ги наричам така, защото, както всеки друг балсам, те облекчават симптомите на стрес и безпокойство, спомагат за разтоварване на тялото от напрежението, но НЕ премахват причинителите на стрес.

Обикновено причината за стрес НЕ е нездравословното ни хранене или неправилното ни дишане, а чувството, че не се справяме с нещо сега или се опасяваме, че няма да се справим с нещо в бъдеще. Това може да бъде както конкретна задача, така и някаква ситуация. Индивидуално е за всеки и определено няма общо с храната или редовните упражнения. Всеки стрес се лекува с действия и научаване на нещо, което ни е в дефицит, но често не го осъзнаваме.

Чия или киноа?

Пример с настроение: Стрес при шофиране – често срещан е при млади или неопитни шофьори. Ако започнете да се храните с чия или киноа, ще станете ли по-добър шофьор? – едва ли :).
Но, ако се запишете на опреснителен курс с инструктор, който да поработи с Вас по изграждане на навиците на добър шофьор (гледане в огледалата, познаване на знаците) и с него, в контролирана среда,  да проиграете най-стресиращите Ви ситуации и да се научите да влизане в кръговото на 4-ти километър, да се престрояване на Лъвов мост и други ситуации, които смятате за стресиращи, ще се почувствате ли по-добре? – гарантирам, че ще Ви олекне 🙂

Истината за антистрес храните, упражненията, дишането и релакса е, че ако се грижите добре за тялото си – при стресова ситуация, то ще бъде по-добре подготвено и по-издръжливо на 12-те драматични промени в тялото, в следствие на стрес .  Също така, ако страдате от стрес и изпитвате някои от симптомите на стрес, то балсамовите практики ще облекчат схващанията и ще спомогнат за отпускане на тялото.

Но винаги помнете: балсамовите практики няма да Ви спасят от стреса, просто ще го облекчат. Затова когато изпитате срес се запитайте „С какво не се справям?“ и потърсете отговора и действия, които трябва да предприемете за да се справите 🙂

Вижте повече за стреса на „Управление на стреса“ от Тийм Превент.

автор: Снежана Иванова

Коментари

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *